Vyhledej
Královédvorsko > Názory/fotky/videa > Diskuze

Stavební práce na Denisově náměstí
Dvorská křižovatka nejkřižovatkovatější si nás všechny pěkně podává. Jakoby někdo ještě přiškrtil nejužší místo přesýpacích hodin. Přejezd z jedné strany města na druhou trvá stejně dlouho, jako cesta do Trutnova. Na nádraží na vlak to je blíž do Jaroměře, než do Dvora.
MalomestakVisitor, 23.05.2010 00:01, Reagovat
Pane Holan,

se vsi uctou, vy jste typicky malomestak. V Praze by jste asi umrel, nebo byste se unadaval. Tam jsou v soucasne dobe diky stavbe tunelu Blanka daleko vetsi omezeni provozu a lide v Praze? Ti vedi, ze jim to bude ku prospechu, tak to proste vydrzi. A vy i kdyz vite, ze novy system, ktery vytapi "pulku mesta" ma byt diky novemu systemu efektivnejsi, tak stejne kafrate. Trubky se meni v mistech, kde bylo stare potrubi, takze stare parovodni potrubi vedlo pod Denisovym namestim, tak se holt vymeni, tak jak je. Ostatne verim tomu, ze stavari vedi co delaji, a proc to tak delaji. Ono to celkove neni lehka zalezitost, jelikoz pod zemi je nekolik rozvodnych siti vsech moznych sluzeb (kabelova televize, O2 atd.). A tak verim tomu, ze to proste jinak neslo, a tech par dni se semafory jsme prezili bez uhony a dalsi den dva pri asfaltovani take vydrzime. Vemte v potaz, ze jsme male mesto, ktere nemuze mit nekolik hlavnich tahu. Zaprve by to bylo zbytecne, za druhe velmi nakladne a za treti k prihlednuti k vytizeni by to bylo velmi neefektivni.

PS: Doporucuji Vam v techto dnech navstehu Prahy, at vidite, ze u nas je to stale pohoda.
re:Visitor, 23.05.2010 00:02, Reagovat
Neprekrucujte me vety, ja rekl, ze dalsi technicka vedeni vedou sice v zemi, ale nikd yjsem nezminil denisovo namesti. Dalsi vedeni vedou pod chodniky okolo denisova namesti. cili vymean trubek je del meho POSLEDNI zasah na delsi dobu, jeslikoz zivostnost techto novych trubek bude odhadem v radu desitek let. A do te doby se nemusi na tento dulezity tah sahnout. Takze jednou to proste my normalni lide a obcane Dvora Kralove proste vydrzime. a reseni jednou pro vzdy neexistuje. A zminovane kolektory v Praze suplovalo donedavna metro v dulezitych oblastech, a take se myslelo, ze je to navzdy, ale jak je videt je treba stavet dalsi kolektory.

A prahu jsem zminil jen z toho duvodu, abych ukazal, ze lide ve velkomeste proste vice pocitaji s tim, ze je obcas potreba nejaky ten zasah do ruznych siti, a ze je omezi provoz. ovsem oni vedi, ze dana situace i prejde, takze nebudou brecet na nejakych internetovych strankach, ze je sto strasne omezuje, a jestli by to neslo tahnout jinudy.

Ostatne Denisovo namesti by bylo rozkopano tak, jako tak. Stare trubky by CEZ v zemi nenechal, i kdyby nove vedl jakymsi obchvatem. Jelikoz v trubkach ma nejake hmotne statky, ktere proste zadny podnikatel v zemi jen tak nenecha. Cili by rozkopal jak namesti, tak prilehle ulice. Takze prast, jak uhod. A kolektor by byl pomerne velmi nakladna investice a nevim, jak je to se spodnimi vodami v dane lokalite, jelikoz by s emuselo jit pomerne dost do hloubky, rekl bych i k urovni reky Labe. Coz prinasi dalsi komplikace.

A ja vam zase nemusim verit s tim NEJLEVNEJI, to je vec ruznych nazoru. A pokud si myslite, ze ma nase mesto penize na vyhazovani tim, ze bude koordinovat dalsi instituce a ze je donuti zmenit jejich system. Tak dobre, ja jsme pro, ale od kazdeho obcana mesta Dvora Kralove by se to muselo nejak vybrat. Aby na to mesto vubec melo. Jsem tedy pro, ale jedine, kdyz kazdy obcan prispeje min. 1000 Kc aby se nase mesto zbytecne nezadluzovalo. A to vam nikdo neda, takze reseni vasi metodou neni.

Ps: Ja jsem v Praze temer cely pracovni tyden :-)
Vážený pane, patent naVisitor, 24.05.2010 00:03, Reagovat
Vážený pane, patent na rozum nemám ani já, ani pan Holan, ani vy a určitě to tady nevyřešíme. Jistě většina vydrží krátkodobou újmu třeba v dopravě, pokud uvidí, že to někam vede. Avšak pan Holan mj. poukázal na naprostou bezkoncepčnost a neefektivitu většiny řešení zde. Ve finále stejně zaplatí vše každý občan, tak tu nikoho nestrašte tisícikorunou. Tato slova mi připomínají agitku jedné z polických stran. Ano, na tato sofistikovaná slova většina občanů slyší – proč platit více, když může být něco levnější. Dovolím si zde použít slova klasiků – „nechci slevu zadarmo“. Netvrdím, že vše co je levné je vždy špatné, ale dlouhodobé investice je opravdu nutné řešit zodpovědně a hospodárně. Nedávná historie ukazuje, jak to tu však chodí. Např. kvůli výstavbě Kauflandu tu stejná část komunikace byla rozkopaná zcela nedávno. Také kruhový objezd není zase tak starý, aby o blízké výměně vedení někdo nevěděl a o nastávající rekonstrukci náměstí raději nemluvit, atd. atd.

Máte pravdu, že zkoordinovat monopolní organizace jako ČEZ a ostatní podobné molochy, které si beztrestně mohou dovolit cokoliv, s jejich neprůhlednou strukturou různých dceřinných společností, jenž si mezi sebou nenápadně předávají a rozmělňují zakázky není jednoduché, ale komu to asi vyhovuje, že? Ono je lepší finance vytáhnout z občanů postupně, nenápadně po menších částkách a pravidelně. Že to může stát v konečné fázi několikanásobně více už je jedno. Chyba je také, že se o tyto záležitosti občané pramálo zajímají a ozvou se, až když je většinou pozdě nebo se jich to bezprostředně dotkne. Proto možná pan Holan tuto problematiku nastínil, aniž bych mu nějak stranil. Určitě není tato problematika vystižitelná několika mými nebo vašimi vyhrocenými řádky vytrženými z kontextu, ale možná to postupně pomůže někomu pomalu otevírat oči.

Co jsem z vašich slov ještě zcela nepochopil, jaké hmotné statky jsou v zakopaných starých trubkách. Sběr nebo jsou použitelné někde jinde? Třeba se mýlím, vysvětlete to prosím prostému a nezasvěcenému občanovi, který jen blbě rýpe.
Re:Visitor, 24.05.2010 00:04, Reagovat
Ano hmotne statky v podobe trubek. Stare trubky jsou v pomerne dobrem stavu, takze se daji po sleze pouzit jinde, kde CEZ provozuje sit parovodu. A tech je v CR pomerne dost. Dale, jak jste sam zminil, tak se daji trubky rozebrat na ruzne casti a cast se da dat do sberu, nebo na pretaveni na neco jineho. I za to jsou pomerne nemale penize. A CEZ i kdyz je to monopol a moloch, tak ani tu nejmensi korunu nenecha lezet ladem. A ted muzu jen dohadovat, ale budiz, znam mnoho ekologu, kterii jsou az fanaticti, tak jestli by nebyl problem s nejakym odborem zivotniho prostredi, ze se bude nechvat v zemi nepouzivany material, ktery casem (ovsem za hodne desitek let) by mohl zemi kontaminovat ruznymi tezkymi kovy. Ovsem ta posledni veta je pouhy dohad, ktery ovsem neni zcela nerealny.

A mimochodem k tomu zajmu obcanu. Verim, ze kazdy obcan, ktery tvrde kazdy den pracuje, tak nema dale cas se starat o vsechny stavby ve meste a o vsechno deni kolem mesta. Kazdy obcan je rad, ze ma poradek ve svem dome (byte). A tak si pri volbach zvoli lidi, kteri by meli rozhodovat za nej. A tito lide vedou mesto. jestli ho vedou dobre, dle jeho predstav, tak to se vetsinou ukaze v dobe dalsich voleb.

A s tim sjednoceni praci, kdyz se stavel Kaufland, tak jeste nebylo vubec jiste, jestli CEZ bude menit infrastrukturu sve parovodni site na horkovodnou. Ono se to, co jsme slysel, rozhodlo pozdeji. Cili tezko koordinovat projekty, ktere jeste nejsou schvaleny (CEZ) s temi, ktere prave probihaji (Kaufland). Ono koordinace je pekna vec, ale ne vzdy je mozna.
Opět si rýpnu. Je-li toVisitor, 24.05.2010 00:05, Reagovat
Opět si rýpnu. Je-li to tak, jak říkáte, obávám se, že to vykopání starých trubek je dražší než trubky samé, ale proč nekopat, když to zaplatí opět občan. Co se týká materiálu trubek, neznám, takže nedokážu posoudit ani tu ekologii. Ale v každém případě existuje /nebo by alespoň měl/ jistě nějaký ekonomický rozbor, který by objektivně zdůvodnil, který z postupů je výhodnější, zda při každé havárii vedení nebo místní úpravě kopat nebo postavit kolektor. Jinak jsou to vše stejně jen dohady. Jenže to na této úrovni a s křížkem po funuse asi nevyřešíme.

Určitě souhlasím, že nejde zkoordinovat vše, ale opět si troufám podotknout, že zásadní věci by se měly řešit odpovědněji a budiž nám to alespoň poučením pro budoucnost /pokud je zájem se z toho poučit/. A právě pro to, že se občané starají jenom o ten svůj dům /byt/, popřípadě ještě tak o sousedův:-), to tady takto vypadá, protože u dalších voleb už je pozdě.

Jistě by to tak mělo být, že by měli rozhodovat zvolení zástupci, ale pokud nebudou pod kontrolou a ze špatných rozhodnutí se nebudou zodpovídat /a pochopitelně za dobrá budou odměněni:-)/, je to vše k ničemu a může to být každé čtyři roky obráceně, ať to stojí co to stojí. Ono se nakonec vždycky najde někdo, komu to vyhovuje.

Jenže to už jsme úplně někde jinde, kam jsem ani původně neměl úmysl se dostat a proto punktum tečka ať si to každý přebere. Pravda je stejně věšinou někde uprostřed a jde o to zvolit nejlepší kompromis. Jak relativní, že?

Ale pokrok tu mírný je, zatím se tato diskuze obešla bez nadávek:-)
Kdopak dnes jel autem naVisitor, 31.05.2010 00:00, Reagovat
Kdopak dnes jel autem na druhou stranu města? Můžete sem prosím napsat čas, či průměrnou rychlost :-)

2
 
Přečteno 125x
 
Zpět
Zobrazit článek

Přidat komentář
Z vaší země nelze přidávat komentáře. Pokud chcete přidat příspěvěk, zašlete nám jej prosím emailem.

01.03.2024 - Kvůli zbořenému mostku je uzavřená silnice 3008 mezi obcemi Úhlejov a Třebihošt. Uzavírka bude z důvodu opravy trvat minimálně do 15. dubna 2024.
24.01.2024 - Odbor dopravně-správní se v Trutnově stěhuje do nových prostor: Horská 52, bývalá budova Texlenu, 4. patro.
05.01.2024 - V okolí Braunova Betléma na území Hřibojed proběhne v sobotu 6. ledna 2024 od 9 do 13 hodin honitba. Prosím počítejte s omezeným vstupem na toto území.
06.12.2023 - Důvodem mohutného výpadku dodávky elektřiny v úterý 5. prosince byla technická závada v rozvodně Neznášov (mezi Habřinou a Rožnovem na Jaroměřsku), konkrétně zkrat na podpěře. Výpadek byl hlášen od Nové Paky až po Jaroměř. Zdroj: ČEPS.

Volná pracovní místa

Všeobecná sestra (Domov důchodců)

Terénní pečovatel (Diakonice ČCE DKnL)

Aplikační technik (JUTA, a.s.)


Kalendář akcí
4.10.2023 08:00 - 31.05.2024 17:00
Technická hodinka (nejen) pro seniory
4.10.2023 08:00 - 31.05.2024 17:00
Plaveš ve škole?
29.03.2024 18:30 - 29.03.2024 21:30
Taneční večer s živou hudbou - Revival