Vyhledej
Počasí Dvůr Králové nad Labem - Slunečno.cz
Královédvorsko > Vzdělávání > ostatní

ZŠ Hučák již potřetí pořádá konferenci pro učitele i rodiče: Cesty ke vzdělávání

Redakce / 22.03.2018, Dvůr Králové nad Labem
Je to již další rok, co rodiče ZŠ Hučák uspořádali pro širokou odbornou i laickou veřejnost další z konferencí na téma vzdělávání. A máme tu další, 3. ročník, který se koná v pátek 23. března opět v sálu městské knihovny v Hradci Králové. Je skvělé, že sami rodiče dětí, kteří navštěvují „jinou” školu, se snaží své zkušenosti předávat i dalším lidem.
 

Konference se díky přednáškám a workshopům odborníků snaží odpovědět na otázky týkající se vnitřní motivace dětí, role učitele v digitální době a také změny a možnosti vzdělávacího systému. A protože příklady táhnou, je konference zároveň prezentací zkušeností s alternativními přístupy ke vzdělávání. 

Z konference přineseme reportáž, ale uznejte, že už program sám o sobě je zajímavé čtení.

Úvodní slovo Pavla Lipovského (Personalisté.cz)

Jak měnit vzdělávací systém, aby lépe připravoval děti na svět, do něhož vstupují

Bob Kartous, EDUin

Podle poslední prognózy OECD je Česká republika zemí nejvíce ohroženou automatizací výroby v horizontu následujících 15 let. Odhadem 45 % pracovních pozic v zemi, která stojí zejména na produkci zpracovatelského průmyslu, projde z větší části výraznou proměnou, z menší zaniknou úplně. Česká republika zatím „spí“ v bláhové naději na to, že současná ekonomická konjunktura potrvá. Nepotrvá. Máme před sebou posledních pár hojných let v závětří Německa, které si ale pravděpodobně velmi rychle začne stahovat současné zakázky do vlastních, automatizovaných provozů. České republice hrozí, že se stane ekonomickou pouští uprostřed Evropy. Co s tím dělat? jaké kroky je třeba přijmout, jaká nezbytná opatření? Jak redesignovat vzdělávací systém, abychom byli schopni čelit technologickému hurikánu, pro jehož sílu ani nemáme stupnici? A jak se vyrovnat s dalšími hrozbami, jako je povážlivě silná nedůvěra dospělé i dospívající generace Čechů v demokracii, tragická sxhipnoat orientace v informacemi přesyceném světě, rozevírání sociálních ekonomických nůžek mezi vrstvami i regiony? Jak dodržet naplňování čtyř hlavních cílů vzdělávání, které naplňovány nejsou, když je většina společnosti s kvalitou veřejného vzdělávání spokojena?


Teorie typů ve výchově a vzdělávání aneb Různé děti mají různé potřeby

Šárka Miková: Mea Gnosis, s.r.o.

Každé dítě je jiné. Co funguje na jedno, neplatí na druhé. Důvodem je především vrozené „nastavení mozku“, které určuje klíčové potřeby dítěte a vývoj jeho osobnosti. My, jako rodiče a učitelé, bychom měli tento vývoj podpořit, nicméně často děláme pravý opak. Chceme dítě „správně“ vychovávat nebo učit, ale neřešíme, co je „správné“ právě pro naše dítě či určitého žáka. Znalost Teorie typů může naše úsilí mnohem lépe zacílit. Naše děti budou spokojenější, naši žáci se budou lépe učit a my nebudeme muset pochybovat o svých rodičovských či učitelských schopnostech.

Přednášku doplní v odpoledních hodinách tématický workshop

Aby škola bavila? Nemusím, ale chci! Jak na vnitřní motivaci a projektovou výuku

Dagmar Bulová, Montessori pedagožka, ZŠ Gajdošova

Každý z nás ví, že úspěch či neúspěch v jakékoliv oblasti činností se odvíjí od vlastního postoje k výsledku. Na začátku života je vnitřní motivací přirozená dětská zvídavost. Jak ji udržet nadále v období školního vzdělávání a vytvořit pevný základ osobního celoživotního rozvoje a úspěchu? Co můžeme udělat pro vytvoření podnětného rodinného a školního prostředí, které přirozeně podpoří vlastní zájem dítěte, jeho odpovědnost, seberealizaci a zdravé sebevědomí? Jak učit děti přemýšlet a řešit problémy, aby přijaly tuto odpovědnost za své vzdělávání a učily se pro život?

Převrácená třída 

Radim Špilka: Gymnázium Boženy Němcové

Pro dnešní děti je internet přirozeným informačním kanálem. Online studijní materiály pronikly do školních tříd. Díky fenoménu Youtube a Khan Academy se prosadila vzdělávací videa, které pomalu nahrazována interaktivními aplikacemi. Výkladová videa, kde je zajímavý obsah doplněn vtipnou a dynamickou animací se na nás valí ze všech stran. Jak se mění role učitele-průvodce, když podstatná fakta byla zajímavě prezentována digitální formou a jsou kdykoliv pohodlně dostupná?  Má tablet místo v životě předškoláka? Je možné kloubit přitažlivý digitální vzdělávací obsah s prostředím klasické školy? Co to je dobré vzdělávací video? Co na to děti? Na tyto a další otázky se pokusí odpovědět přednáška věnovaná Převrácené třídě.


Paralelní workshopy

Stáňa Kratochvílová: Domácí vzdělávání – mýty a fakta

Dagmar Bulová: Prožijte si projektové aktivity (…. i s Montessori pomůckami).

Šárka Miková: Jak se vrozené nastavení mozku promítá do učení.

Petra Antonů: Videoreflexe pro učitele a rodiče


Panelová diskuze přednášejících a vedoucích workshopů

Kateřina Sekyrková
ZŠ Hučák

 

Související články
Konference Pozitivní škola 2017 ukáže další směr zkvalitnění výuky na školách
Cesty ke vzdělávání - praxe alternativ naživo
Bouřlivé jednání zastupitelstva kraje o slučování škol v kraji - ŽIVÝ PŘENOS
Kurz Respektovat a být respektován v Jičíně (listopad 2018)
Konference o vzdělávání ve světě technologií (27. listopadu 2018)
Tichý protest v třemešenské škole: Týden v černém

 
Vaše komentáře
 
 
Přečteno 341x
 
 
 
Zpět
11.07.2019 - Knihovna Slavoj bude již od pátku 12. července 2019 opět otevřená pro čtenáře dle běžné otevírací doby. Služby on-line jsou již také v provozu.
10.07.2019 - Aktuálně (středa 10. července) je omezen provoz v knihovně Slavoj ve Dvoře Králové, kde nefunguje elektřina. Možné je pouze osobní navrácení knih. V případě potřeby prodloužení knih volejte na mobilní čísla: 721 390 348, 606 531 153. O změně vás budeme informovat.
02.07.2019 - Od 27. června do 1. července jsme bohužel měli problém s poštovním serverem účtu info@kralovedvorsko.cz. Pokud jste nám v tuto dobu poslali email, prosím, zašlete jej ještě jednou nebo nám zavolejte.

Volná pracovní místa
Ošetřovatel (Domov sv. Josefa, Žireč)

Brigáda na léto (Domov sv. Josefa)


Kalendář akcí