Vyhledej
Královédvorsko > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Podharť

Jak si se současnou situací poradila ZŠ Podharť?

Redakce / 22.03.2020, zspodhart.kralovedvorsko.cz
Žáci ani učitelé rozhodně nemají prázdniny, jak si mnozí myslí. Ba naopak. Výuka, kdy žáci a učitelé nejsou v jedné třídě, je podstatně náročnější jak na přípravu, tak na výuku samotnou. Zeptali jsme se ředitelů škol, jak si se situací poradili. První odpověď nám přišla ze Základní školy Podharť ve Dvoře Králové.
 

ZŠ Podharť zvolila pro obousměrnou komunikaci s žáky již dlouhá léta užívaný systém Bakaláři, takže není pro žáky ani pro rodiče novinkou. Skrze tento informační kanál byli rodiče zpraveni o možnosti instalace výukových programů Didakta a elektronických učebnic Nová škola, jejichž licenci tvůrci pro žáky uvolnili. Kromě toho byla žákům nabídnuta možnost instalace grafického programu Zoner Photo Studio, jehož licenci škola letos zakoupila a je využíván při výuce informatiky.

Učitelé formou samostatných i evidovaných domácích úkolů (žáci je musí odevzdávat) zadávají žákům samostudium, procvičování, posílají pracovní listy. U starších žáků využívají i jiné komunikační cesty, jako je např. Messenger.

Tato komunikace se od běžné výuky značně liší. Je citelně náročnější, a to jak na straně žáků a rodičů, tak na straně učitelů. Co lze při běžné výuce ústně a tváří v tvář vysvětlit pár větami, demonstrovat na příkladu, krátce dovysvětlit, ... je nutné srozumitelně formulovat do textu tak, aby to pochopilo co nejvíce žáků, k tomu ideálně najít na internetu nebo vytvořit svépomocí video s ukázkou. Ani tak není zaručeno, že všichni vše pochopí napoprvé. Mnohým žákům pomáhají rodiče a tam, kde tato dopomoc nepomůže, učitel individuálně dovysvětluje látku jakýmkoliv vhodným komunikačním kanálem.

Mgr. Edita Vaňková
ředitelka ZŠ Podharť
Dvůr Králové nad Labem

 

Další články ZŠ Podharť

 

 

 
Vaše komentáře
 
 
Přečteno 730x
 
 
Hodnocení článku:
 
Zpět