Tvořivost souvisí s uměleckou tvorbou, ale také vědou a technikou. Dítě by mělo umět vnímat kulturní podněty, sledovat děj příběhu a zvládnout sdělit důležité myšlenky představení. Výhodou je také schopnost vymyslet netradiční řešení nejrůznějších problémů a výzev.
FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 9. díl Tvořivost
Jak na rozvoj tvořivosti?
Hrajte divadlo. S maňásky nebo i sami jako herci. Využijte i improvizovaných kostýmů. Chovejte se, jako byste opravdu byli v divadle. Po vystoupení dětem zatleskejte.
Když to půjde,
navštivte nějaké představení pro děti ve skutečném divadle. Povídejte si o tom, co jste viděli, slyšeli, co vás zaujalo.
Podporujte děti ve
hře “na...” - na školu, na obchod, na rodinu.
Nechte děti
volně tvořit – kreslit, skládat z papíru, vystřihovat nebo modelovat z modelíny a stavět ze stavebnic.
Odpovídejte jim i na nestandardní
zvídavé otázky.
Vyhlaste rodinnou
soutěž o nejnetradičnější autíčko z lega nebo panenku z přírodnin. Nechejte dítěti volné pole působnosti a nechte se překvapit, co vyrobí.
Vyrábět můžete i společně v dílně nebo v kuchyni. Využívejte běžné materiály a věci netradičním způsobem. Buďte
společně kreativní.
Svou tvořivost mohou
žáci ZŠ Schulzovy sady využít v nejrůznějších
kroužcích (výtvarných i technických), při projektovém vyučování, při práci na referátech, ale také například při vymýšlení a realizaci vystoupení na školní akademii nebo na dny otevřených dveří.
Kulturní podněty jim škola zprostředkovává návštěvami divadel, muzeí a hudebních představení.
Práci s technikou podporujeme při používání sdílené robotické učebny, ale také v nově zbudovaných prostorách odborných učeben.
V příštím díle se budeme věnovat tématu znalosti.
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Monika Voleská, školní psycholog
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem
Další články ZŠ Schulzovy sady