REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Redakce, / 4.09.2016, Dubenec |
|
Hledáme akční školy! Akce má za úkol zjistit, jak se dětem ve třídách dýchá a jestli mají možnost se za stávajících podmínek ve třídě soustředit a neusínat. Všichni víme, že přísun vzduchu přímo ovlivňuje soustředění dětí při vyučování. Při zavřených oknech roste ve třídě koncentrace oxidu uhličitého a u dětí se dostavuje ospalost a malátnost. Jenže málokterá škola tento problém řeší. V Centru pasivního domu proto nyní hledají ty akčnější ze základních škol a nabízí jim měření CO2 ve třídě zdarma. A navíc anonymní! K tomu přidají také interaktivní workshop o principech zdravého prostředí v budovách. Hlásit se mohou kterékoliv základní školy z celého Česka. Průběh měřeníDo projektu se zapojují učitelé a žáci 7. – 8. tříd. Ti si do své třídy mohou nejen nainstalovat CO2 měřič, který bude hodnoty oxidu uhličitého v jejich třídě 14 dní zaznamenávat. Děti navíc absolvují také dvouhodinový interaktivní workshop, během kterého se dozví, jak se má správně větrat, co je důležité při stavbě domu, jaké prostředí v místnosti je zdravé a jaké už nikoli.Začátek měření kvality vzduchu na základních školách proběhne ve druhé polovině září. Protože téma zdravého prostředí nejen v obytných ale i jiných budovách je i „mým“ profesním tématem (moje zkušenost zde), zkusil jsem zaslat výzvu do sousední vesnice Dubenec tamnímu starostovi. A byl jsem mile překvapen. Na výzvu zareagoval opravdu akčně. Během jednoho dne tamní základní škola této nabídky využila a již je zařazena do této užitečné akce. Je tedy skvělé, že máme na královédvorsku takto akční, pohotovou a odvážnou školu, která myslí na pohodu dětí jí svěřených. Věřím, že se na Královédvorsku i okolí najdou další školy, které se této výzvy zúčastní. Školy, které se chtějí do projektu přidat nebo chtějí znát více informací, se mohou ozvat ZDE. David Kratochvíl architekt www.k2-architekti.cz |
Vaše komentáře |
Přečteno 1620x |
Hodnocení článku:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |